تازه‌ترین اخبار

بازدید استانداران ادوار سیستان و بلوچستان از پتروشیمی مکران

موهبتی تصریح کرد: اقدامات و فعالیت های جدید در راستای افزایش ظرفیت بندر چابهار و احداث راه آهن پروژه های ملی و فراملی است و صرفاً منافع این پروژه ها به مردم این استان نمی رسد بنابراین نباید اجازه دهیم توسعه محلی؛ لگدمال توسعه ملی شود.
به گزارش روابط عمومی پتروشیمی مکران، حمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان خط مقدم جبهه امنیت، اقتصاد، فرهنگ، مبارزه با مواد مخدر و کالاهای قاچاق است و این خط مقدم کشور نیاز به تقویت و توجه دارد.
 احمد علی موهبتی در پایان همایش استانداران ادوار سیستان و بلوچستان گفت: در این استان فارس و بلوچ، شیعه و سنی به خوبی در کنار هم زندگی می کنند و اکثرا انسان های عاقل و اندیشمندی هستند اما بالطبع در هر دو گروه عده ی اندکی افراطی وجود دارند و اگر این شرایط به خوبی تدبیرنشود، حتما آسیب پذیر خواهد بود. وی افزود: همه این مردم سرمایه های استان هستند و ضرورت دارد بدون در نظر گرفتن مذهب و جناح از وجود افراد توانمند و لایق در پست‌های حساس و مدیریتی برای رسیدن به پیشرفت و توسعه استان استفاده کنیم.
موهبتی خاطرنشان کرد: توسعه مناطق مختلف استان هم بایستی متوازن باشد البته تاکنون از نظر تخصیص بودجه به این استان توجه چندانی نشده است. استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مرز نقطه اقتدار و توسعه ملی است و تنها برای مردم این استان نیست بلکه برای کل کشور حائز اهمیت است. وی تصریح کرد: اقدامات و فعالیت های جدید در راستای افزایش ظرفیت بندر چابهار و احداث راه آهن پروژه های ملی و فراملی است و صرفاً منافع این پروژه ها به مردم این استان نمی رسد بنابراین نباید اجازه دهیم توسعه محلی؛ لگدمال توسعه ملی شود.
وی افزود: در استانی که یازده و نیم درصد مساحت و ۳۰ درصد مرزهای کشور را دارا می باشد، باید در هنگام تقسیم اعتبارات؛ بودجه مرزها به عنوان بودجه ملی تعریف شود و سهم جداگانه ای داشته باشد. استاندار در پایان گفت: اولویت استفاده از مبادلات و منافع مرزی مردم مرزنشین هستند و بایستی شرایطی فراهم شود تا مرزنشینان دو کشور با حفظ احترام متقابل از این ظرفیت منتفع شوند. گفتنی است استانداران ادوار سیستان و بلوچستان از بزرگ‌ترین طرح صنعتی سیستان و بلوچستان در شهرک پتروشیمی مکران بازدید و از نزدیک در جریان اخرین پیشرفت‌های صورت گرفته و وضعیت طرح‌های مستقر در آن قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

[html_block id="258"]