تازه‌ترین اخبار

برگزاری همایش روز بین‌المللی “تالاب” با همکاری پتروشیمی مکران

به همت اداره محیط زیست شهرستان چابهار و با همکاری پتروشیمی مکران، مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب ها با حضور دهداران روستاهای چابهار، محیط بانان و مدیران محیط زیست شهرستان، مدیران محیط زیست پتروشیمی مکران و جمعی از مدیران سازمان های مردم نهاد و معتمدین و ریش سفیدان در محل دانشگاه آزاد اسلامی چابهار برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی مکران، در این مراسم حسینی مدیر اداره محیط زیست شهرستان چابهار، ضمن برشمردن خدمات زیست بوم تالاب در معیشت مردم محلی، به سیاست های سازمان حفاظت محیط زیست در جهت حفظ و حمایت از تالاب ها در راستای توسعه پایدار با رویکرد مشارکت محلی در حفظ و بهره برداری از تالاب ها تاکید نمود.

در این مراسم که به تلاش اداره محیط زیست چابهار و قطب سوم پتروشیمی ایران برگزار گردید، مدیران محیط زیست پتروشیمی مکران، راه های مدرن حفظ محیط زیست خصوصا تالاب ها را معرفی نمودند و به اهمیت تعامل صنعت و مشارکت مردمی در راستای مسئولیت اجتماعی صنایع تاکید و قطب سوم پتروشیمی را به عنوان یکی از حامیان محیط زیست منطقه و ارکان توسعه سواحل مکران معرفی نمودند.

۲ فوریه، ۱۳ بهمن طبق کنوانسیون جهانی رامسر روز جهانی تالاب ها نامگذاری شده است و به کوشش نهادهای مردمی و تلاشگران محیط زیست در نقاط مختلف جهان مراسماتی برگزار می شود. این مراسم در چابهار و با شعار “تالاب ها برای آینده ما و معیشت پایدار” برگزار گردید.

استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن ۷ تالاب ثبت شده، میزبان گونه های منحصر بفرد گیاهی و جانوری می باشد. تالاب لیپار و خور باهوکلات از تالاب های شهرستان چابهار می باشند که محل سکونت تمساح های پوزه کوتاه گاندو بوده و نقش بسزایی در معیشت مردم محلی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

[html_block id="258"]