تازه‌ترین اخبار

جلسه مشترک اعضای شورای شهر چابهار با مدیران پتروشیمی مکران

جلسه شورای شهر چابهار در محل سایت شهرک پتروشیمی مکران با حضور اعضای شورای اسلامی شهرستان و شهر چابهار و مدیران شهرک پتروشیمی مکران برگزار گردید. در آغاز جلسه، مدیرعامل شرکت توسعه نگین مکران در خصوص شهرک پتروشیمی و طرح های مستقر در آن و همچنین موضوع خوراک واحدها توضیحاتی ارائه نمودند. در ادامه سعیدی رئیس و سخنگوی شورای شهر، گرگیج و دینارزهی از اعضای شورای شهر در خصوص فعالیت شهرک پتروشیمی، مسایل اجتماعی، مسایل اقتصادی و نقش پتروشیمی در ارتقا سطح زندگی مردم منطقه و سایر موضوعات مرتبط به بیان دیدگاه ها و طرح پرسش پرداختند.

مهندس موثقی نیا در پاسخ به مسئله اشتغال بومیان به برگزاری نشست های تخصصی با دانشگاه های علمی کاربردی و آموزش و پرورش چابهار جهت تربیت نیروی کار مورد نیاز اشاره نمود و بیان داشت اشتغال نیروهای بومی از اولویت های شرکت می باشد. وی همچنین به تشریح مطالعات زیست محیطی صورت گرفته در مراحل مختلف ساخت پروژه پرداخت و با اشاره به پاک بودن فعالیت های شهرک، حفاظت از محیط زیست را از وظایف متولیان شهرک دانست و برنامه های حفاظت از آب، خاک و هوا را تشریح نمود. وی گفت در موضوع خاک به دلیل فقدان پسماندهای جامد اساسا موضوع آلودگی خاک را نداریم، در بحث هوا نیز طبق مطالعات صورت گرفته در حدنهایی فعالیت شهرک نیز تمام استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست رعایت خواهد شد. وی همچنین بیان کرد که آب ورودی به شهرک، صرفا جهت خنک نمودن برخی تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرد و سیستم تصفیه خانه شرکت به گونه ای طراحی شده که هیچ گونه دفع پساب به خارج شهرک نخواهیم داشت.

وی در انتها ضمن تشکر از اعضای شورای شهر که دلسوزانه و در جهت رفع ابهامات و دغدغه های مردم پیگیر مباحث مطروحه بودند تشکر و قدردانی نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

[html_block id="258"]