تازه‌ترین اخبار

به میزبانی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران صورت گرفت

برگزاری دومین جلسه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه مکران

دومین جلسه شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه مکران در تاریخ 1403/02/22 با حضور مدیران عامل شرکت های توسعه پتروشیمی نگین مکران، کیمیا صنعت مبنا ، بدر شرق ، پیشران صنعت فکور ، تفتان آریا ، صنایع شیمیایی یاران پارسیان و مشاور مدیر عامل پتروشیمی ستاره شرق ، ریاست HSEQ شرکت صنایع شیمیایی سینا به همراه مدیر نصب و ساختمان آن شرکت تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکرانT در این جلسه مهندس علیرضا منیری ابیانه ریاست شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه مکران و مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران، تاریخچه شکل گیری و عملیات ساخت شهرک پتروشیمی مکران در پی مصوبه هیات دولت برای انتخاب سومین قطب پتروشیمی کشور (بعد از ماهشهر و عسلویه) و انتخاب منطقه آزاد چابهار از میان مناطق مستعد در اواخر سال ۱۳۹۱ آغاز را بیان نموده و در طرح اولیه استقرار ۱۸ واحد بالادستی صنعت پتروشیمی شرح دادند.

مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از مزیت‌های رقابتی و نسبی کشور در راستای هوشمند بودن ابرپروژه‌ها گفت: در این راستا از یک مشاور بین‌المللی و طراز اول جهانی کمک گرفته شد و با مطالعات مفصلی که صورت گرفت، مقرر شد بر مبنای تکمیل زنجیره‌ی ارزش گاز متان در مجموع ۶ واحد شامل پنج واحد جی تی ایکس و یک واحد اوره آمونیاک در فاز نخست پروژه منطبق بر استانداردهای جهانی و استفاده از تکنولوژی تولید محصولات الفینی بدون نیاز به گاز اتان، ساخته شود.

منیری ابیانه اظهار کرد: مطالعات اجتماعی هاب سوم پتروشیمی و تدوین سند مسئولیت اجتماعی این هاب توسط دکتر محمدتقی فرور که از بنیان ‌گذاران سازمان حفاظت محیط زیست ایران بود انجام شده است، مرحوم محمدتقی فرور رئیس کنسرسیوم بین‌المللی قرق‌های بومی و رئیس هیئت مدیره مؤسسه توسعه پایدار و محیط زیست و طراح و مدیر اولین برنامه توسعه مشارکت اجتماعی در ایران با نام «طرح توسعه یکپارچه سلسله» بوده است.

وی تصریح کرد: در سیل پایان سال ۱۴۰۲ و ماه ابتدای سال ۱۴۰۳ مجموعه شهرک پتروشیمی مکران در خدمت مردم سیل‌زده جنوب بلوچستان بوده است و بیان داشتند تمام مجموعه های پتروشیمی مستقر در این منطقه در چنین شرایطی بایستی همراه مردم باشند تا گوشه ای از آلام مردم را کاهش دهند.

وی از اختصاص امکانات مجتمع پتروشیمی مکران در حمایت از مجموعه فرهنگی و ورزشی آکادمی بلوچ که در رده های سنی کودک تا جوان منطقه را در ورزش فوتبال آموزش می دهند خبر داد.

منیری ابیانه تصریح کرد: این کار با هدف اجرای برنامه های مسئولیت اجتماعی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران انجام شده است.

وی افزود: در ماه گذشته علمای محترم اهل سنت بلوچستان، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بزرگ‌ترین طرح صنعتی سیستان و بلوچستان، از آخرین پیشرفت‌ها، دستاوردها و فعالیت‌های صورت گرفته مطلع شدند و ضمن ابراز خرسندی از تاسیس مگاپروژه شهرک پتروشیمی مکران در چابهار، بیان داشتند آماده همکاری در تسهیل ارتباطات مردم بومی با جامعه صنعتی هستند.

در این جلسه، علیرضا منیری ابیانه ضمن تشریح اهداف شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی های منطقه مکران، به فعالیت‌های شرکت ها در جهت ایفای مسئولیت اجتماعی آن شرکت‌ها پرداخت.

ریاست شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه مکران، عنوان داشت در جهت نیل به توسعه ، ضروریست که نسبت به شناخت فرهنگ جامعه بومی منطقه اشراف و آگاهی خوبی داشته باشیم .

وی افزود: بایستی در این اجتماع فوق العاده خوب و خون گرم به گونه ای رفتار کرد تا منطقه توسط خود مردم مورد صیانت و مراقبت قرار گیرد.

منیری‌ ابیانه ادامه داد: مسئولیت اجتماعی در دراز مدت می تواند جامعه محلی و صنعت را در راستای توسعه پایدار همسو کند و این موضوع با داشتن رابطه اخلاق مدارانه در شرکت ها با جامعه محلی صورت می پذیرد.

وی در ادامه از انتصاب آقای دکتر محسن شهنازدار به عنوان مشاور خود در حوزه مسئولیت اجتماعی و سرکار خانم دکتر مونا ولیک جزی به عنوان دبیر شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه مکران خبر داد.

وی در ادامه با تشریح و ارائه پیشنهاد برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ این شورا از شرکت های پتروشیمی حاضر در منطقه مکران خواست پس از بررسی موضوع در شرکت ها نظر نهایی خود را در خصوص بودجه پیشنهادی در جلسه بعدی این شورا ارائه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

[html_block id="258"]