تازه‌ترین اخبار

پتروشیمی یکی از حامیان محیط زیست و ارکان توسعه سواحل مکران است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: قطب سوم پتروشیمی کشور در چابهار یکی از حامیان محیط زیست منطقه و ارکان توسعه سواحل مکران است.

به گزارش ایرنا اشرفعلی حسینی سه شنبه شب در همایش روز بین المللی تالاب ها در دانشگاه آزاد اسلامی چابهار با تشریح اهداف این همایش اظهار داشت: آشنایی بهتر و بیشتر شهروندان به ویژه اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و همیاران از آلودگی های زیست محیطی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش از سوی شرکت پتروشیمی مکران است.
وی ادامه داد: دوم فوریه هر سال میلادی امسال مطابق با ۱۳ بهمن بر اساس تصویب کنوانسیون جهانی رامسر به عنوان روز جهانی تالاب ها نامگذاری شده است و به کوشش نهادهای مردمی و تلاشگران محیط زیست در نقاط مختلف جهان آیین های ویژه ای برگزار می شود.
وی گفت: این مراسم در چابهار با شعار ‘تالاب ها برای آینده ما و معیشت پایدار’ با حضور شماری از اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران و مدیران پتروشیمی مکران برگزار شد.
وی به نقش زیست بوم تالاب در معیشت مردم محلی اشاره کرد و افزود: سیاست های سازمان حفاظت محیط زیست در جهت حفظ و حمایت از تالاب ها در راستای توسعه پایدار با رویکرد مشارکت محلی در حفظ و بهره برداری از تالاب ها استوار است.
وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن هفت تالاب ثبت شده میزبان انواع گونه های منحصر بفرد گیاهی و جانوری است، افزود: تالاب لیپار و خور باهوکلات از تالاب های شهرستان چابهار و زیستگاه مناسب تمساح های پوزه کوتاه (گاندو) نقش بسزایی در معیشت مردم محلی دارند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار گفت: کارشناسان محیط زیست با اجرای طرح های صنعتی آلوده کننده محیط زیست و طبیعت، دریا و زمین مخالفند و اجازه فعالیت نمی دهند.
در این همایش کارشناسان و مدیران قسمت محیط زیست شرکت پتروشیمی مکران راههای مدرن حفظ محیط زیست به ویژه تالاب ها را برای دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی تشریح و بر اهمیت تعامل صنعت و مشارکت مردمی در راستای مسئولیت اجتماعی صنایع تاکید کردند.
دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی نیز نگرانی و سئوالات خود را در زمینه آلودگی های زیست محیطی طرح های صنعتی در حال اجرا و شرکت پتروشیمی مکران در چابهار مطرح کردند که پاسخ لازم از سوی کارشناسان محیط زیست چابهار و شرکت پتروشیمی ارائه شد.
به گزارش ایرنا، همایش روز ملی تالابها با شعار ‘تالاب ها برای آینده ما و معیشت پایدار’ به همت اداره حفاظت محیط زیست چابهار و با مشارکت شهرک پتروشیمی مکران برگزار شد.
در این همایش دهیاران، محیط بانان و کارکنان اداره حفاظت محیط زیست، مدیران حوزه محیط زیست شرکت پتروشیمی مکران و شماری از مدیران سازمان های مردم نهاد و معتمدان و ریش سفیدان شرکت داشتند.
شرکت توسعه نگین مکران با اهداف احداث شهرک پتروشیمی مکران در زمینی به گستره هزار و ۲۰۰ هکتار در پیکره هشتم صنعتی صنایع سنگین منطقه آزاد چابهار راه اندازی شده است.
شهرک پتروشمی مکران دارای واحدها و طرح‌ های مختلفی از جمله اوره آمونیاک، متانول، متانول آمونیاک، انواع پلی اتیلن، آروماتیک، MEG، MTP و کریستال ملامین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

[html_block id="258"]