نخستین واحد قطب سوم پتروشیمی ایران امسال به بهره‌برداری می‌رسد

نخستین واحد قطب سوم پتروشیمی ایران امسال به بهره‌برداری می‌رسد

www.mokran.ir/?p=3147

مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران از بهره‌برداری از مرحله نخست یوتیلیتی به‌عنوان نخستین واحد در منطقه مکران در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: ۲ واحد متانول نیز تا پایان امسال وارد مرحله پیش تولید خواهند شد.

علیرضا منیری‌ابیانه در نشست مدیران ارشد صنعت پتروشیمی به‌منظور تحقق جهش تولید با مشارکت مردم که از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: مکران به عنوان قطب سوم پتروشیمی ایران از سال ۱۳۹۰ پایه‌گذاری و تا سال ۱۳۹۶ تعریف اقتصادی پروژه کامل شد، این پروژه از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ متوقف و پس از آن اجرای آن آغاز شد.

وی افزود: ۸ میلیارد دلار پروژه در قطب سوم پتروشیمی در حال سرمایه‌گذاری است که همه بخش خصوصی هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران ادامه داد: نخستین تجربه اجرای طرح MTO (تبدیل متانول به الفین) در این منطقه اجرا می‌شود که هم‌اکنون ۲۰ درصد پیشرفت دارد.

منیری‌ابیانه با بیان اینکه امسال فاز نخست یوتیلیتی به‌عنوان نخستین واحد در مکران به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۲ واحد متانول نیز تا پایان سال وارد مرحله پیش تولید خواهند شد.

وی تصریح کرد: ۱۴۰ نفر در سال ۱۳۹۹ در این قطب اشتغال داشتند که هم‌اکنون این رقم از ۵ هزار نفر عبور کرده است.

نشست مدیران ارشد صنعت پتروشیمی امروز (یکشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه) به‌منظور تحقق شعار سال؛ «جهش تولید با مشارکت مردم» با حضور مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیران عامل هلدینگ‌های پتروشیمی، مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی و مدیران ارشد این صنعت از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد، در این نشست برنامه‌ها و دغدغه شرکت‌ها برای تحقق شعار سال مطرح و بررسی شد.

منبع: شانا

تصاویر مرتبط با خبر

بنر مناسبتی

آخرین اخبار شرکت

۵ دیدگاه در “نخستین واحد قطب سوم پتروشیمی ایران امسال به بهره‌برداری می‌رسد

  1. عینی گفت:

    امیدوارم زودتر شاهد رونق اقتصادی منطقه باشیم تا دست جیش های عدل و… از سر مردم و جوانان کوتاه شود

  2. مخاطب ارجمند؛ جناب آقای عمر سردارزهی
    با سلام
    پیرو پیام انتقادی جنابعالی ذیل این خبر، حسب بررسی صورت گرفته مشخص گردید فرزند جنابعالی (آقای موسی سردارزهی) در هیچکدام از دوره‌های مرکز مهارت‌آموزی پتروشیمی مکران ثبت نام نکرده است.
    علی‌ایحال مرکز مهارت‌آموزی این شرکت (به مشابه سایر عزیزان مهارت‌آموز منطقه) آماده پذیرش فرزندتان پس از ثبت نام در دوره‌های این مرکز می‌باشد.
    در ضمن به منظور حصول به پاسخ می‌توانید مراتب را از طریق شماره تماس ۰۵۴۳۴۲۸۳۰۳۹ پیگیری بفرمائید.
    مزید اطلاع، به طور میانگین ۵۰۰۰ نفر در شهرک پتروشیمی مکران شاغل هستند، به طوریکه طبق آمار ارسالی به اداره کار، هم‌اکنون ۴۶۰۰ نفر در این مجتمع صنعتی مشغول به فعالیت در انواع سطوح کاری هستند.
    روابط عمومی و اموربین‌الملل

  3. محفوظ گفت:

    این پیام را فقط برای شکایت از شماها نزد الله تعالی میگذارم.اگر شما میتوانید ۵۰۰۰ نفر را کار یاد بدهید و سر کار ببرید اگر چند سال قبل این کار را میکردید یک نفر عین من برای ماهی ۳۰۰ دلار عضو گروه مشخص نمیشد و برای شکم زن و بچه جنایتکاری نمیکرد.الله تعالی شاهد است حتی یک تیر به سمت پاسدارها ننداخته ام و فقط برایشان [شرح شغل محفوظ] کرده ام .هر [محفوظ] ماه،از ترس دستگیری [X] روز زن و اولادم را دزدکی در مسیرهای جاده ای قرار دیدار میگذارم و مجدد به اطراف [محفوظ، شهری در پاکستان] میروم.اگر آن روزگار مرا آموزش میدادید و شغل و نان میدادید امروز از سایه خودم نمیترسیدم و بالای سر اموالم و اولادم بودم.اگر این آقای مهندس اینهمه کار برای بلوچ کرده است تا آخرین تیر برایش رگبار هوایی رها میکنم.خدا اولادش را حفظ کند.در [محفوظ] به من یاد دادند که متأسفانه مشغولیت هزاران بلوچ با مدارک عالی و کارشناسی در قاچاق مواد غذایی و نفتی در مرزها شاهدی عیان بر ظلم جمهوری اسلامی و پاسداران به ما بلوچ ها است و در حالی که سیکل های غیر بومی جای فوق لیسانس های بلوچ را پر کردند راهی به جز نبرد با تفنگ برای ما نگذاشتند.الان برای من دیر شده است و راه من بدون برگشت است.لطفا برای اولاد بلوچستان کاری بکنید که برای روزی ۱۰ دلار دست به تفنگ نکنند، خون نکنند و راهی بیابان ها و عضو شدن در گروه های جهادی نشوند.سرسلامتی شما که خدمت خلق بلوچ میکنید.بخدا ما دشمن نیستیم.ما مرد جنگیدن برای سفره اولادمان هستیم.این پیام را به آقای مهندس بدید و بگید خیلی مرد هستید.

    1. مقام معظم رهبری: سطح خدمات به مردم سیستان و بلوچستان مطلوب است و باید با قوت ادامه پیدا کند. مسئله آبادسازی سواحل مکران نیز جزء کارهای اساسی است که باید با همکاری دولت، برنامه‌های مورد نظر در این منطقه با سرعت بیشتری دنبال شود.

      برادر عزیز و ارجمند ح. الف
      در ابتدا بر خود ضروری می‌دانیم که از پیامتان کمال تشکر و امتنان را داشته باشیم. در این خصوص موارد ذیل برای اطلاع جنابعالی و موارد مشابه بیان می‌شود:
      ۱. برابر با رهنمودها و تاکیدات مقام معظم رهبری و حمایت‌های دولت و سایر ارکان نظام، مدت‌هاست که فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای در استان سیستان و بلوچستان شکل جدی به خود گرفته که نمونه بارز آن ساخت شهرک پتروشیمی مکران در منطقه آزاد چابهار می‌باشد و کرارا مورد حمایت بزرگان، علما، ریش‌سفیدان و مولوی‌های منطقه بوده است.
      ۲. یکی از راهبردهای این شرکت، حضور فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی می‌باشد که تاکنون حسب پتانسیل موجود، اقدامات متعددی را انجام داده است.
      ۳. یکی از مهمترین موضوعات اساسی و اولویت‌دار صنعت نفت در موضوع مسئولیت اجتماعی، توانمندسازی ساکنان جوامع محلی به منظور کسب و ارتقاء مهارت‌های کسب و کار می‌باشد.
      ۴. به کارگیری حداکثری ساکنان بومی و اولویت جذب آنان در مشاغل عمومی و فنی با رویکرد ایجاد فرصت‌های برابر و عدم تبعیض، یکی از راهبردهای اصلی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران می‌باشد؛ به طوریکه در صورت توان جامعه محلی در تامین نیروی انسانی، حتی تا ۱۰۰ درصد مشاغل را نیز به عزیزان بومی سیستان و بلوچستان قابل واگذاری است.
      ۵. در حال حاضر حداقل ۵۰ درصد افراد شاغل در این مجموعه از ساکنان بومی منطقه می‌باشند و مابقی نیز به ناچار از مناطق دیگر پذیرش شده‌اند.
      ۶. زمینه پذیرش افراد بومی و ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی و در نهایت اشتغال و بکارگیری آنان در این شرکت وجود دارد و مشتاقانه منتظر حضور شما عزیزان هستیم.
      ۷. شرایط تشریح شده توسط حضرتعالی و دوری از خانه و خانواده، برای ما نیز بسیار تاثرانگیز می‌باشد. صرفا جهت اطلاع، مشابه حضرتعالی، هستند تعدادی از افراد که با گذشته خود خداحافظی کرده و با مراجعه به این شرکت هم اکنون دارای شغل، حرفه و شرایط مطلوب می‌باشند.
      صرف نظر از مطالب در پیام، توصیه ما بر این است که حضرتعالی نیز شرایط را به شکلی رقم بزنید که از آن وضعیت نامطلوب خلاصی یافته و تلاش کنید جهت حفظ آرامش و امنیت روانی خود و خانواده، با کسب مهارت (در مرکز مهارت‌آموزی این مجموعه) زمینه حضور و اشتغال در این شرکت را فراهم نمائید. در ضمن مواردی که در پیامتان اشاره شد را نزد خود و خدا مکتوم نگه‌دارید و به هیچ‌وجه ضرورتی ندارد آنها را با کسی مطرح موضوع و بازگو نمائید.
      با تقدیم احترام- روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران

  4. وحدانیت خالدی گفت:

    به قرآن بهترین کار را می کنید اگر بفهمید چه جنایتی [….] در اثر فقر مردم میکنند با مردم بی سواد و بی کار بلوچستان و کردستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --