احداث شهرک پتروشیمی مکران، عامل تحول و توسعه اشتغال

احداث شهرک پتروشیمی مکران، عامل تحول و توسعه اشتغال

www.mokran.ir/?p=3388

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: با توجه به تصمیم دولت در خصوص تبدیل چابهار به هاب سوم پتروشیمی با احداث شهرک پتروشیمی در این منطقه ایجاد تحول و توسعه اشتغال را شاهد خواهیم بود.

 به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا،  مصطفی ملک زاده در جلسه مشترک با مدیر عامل شرکت نبکو، مدیران شرکت توسعه نگین مکران و پیمانکاران پروژه ایجاد شهرک پتروشیمی مکران، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد، حمایت از ایجاد این پروژه را مسبب تحول و توسعه اشتغال در این خطه از میهن اسلامی عنوان کرد.

ابعاد مختلف ایجاد پروژه شهرک پتروشیمی مکران به عنوان نقطه شروع ایجاد قطب سوم پتروشیمی کشور در منطقه آزاد چابهار در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: انتظار می رود این پروژه بعد از بهره برداری ضمن ایجاد امکان ۱۰ میلیارد دلار صادرات، برای قشر کثیری از مردم چابهار ایجاد اشتغال کند زیرا شمار اشتغال این پروژه درطول عملیات اجرایی ۲۰ هزار نفر برآورد شده است .

مجری پروژه شهرک پتروشیمی نیز در این جلسه گفت: این شهرک در سه مرحله اجرا می شود که مرحله نخست آن از طریق خط لوله گاز فرعی منشعب از گاز متان خط لوله صلح (IP) تغذیه خواهد شد و در مرحله دوم یک خط لوله مستقل اتان به طول ۱۰۵۱ کیلومتر از عسلویه به چابهار ایجاد خواهد شد و واحدهای پتروشیمی پایه اتان شکل خواهند گرفت.

در این جلسه سایر موارد شامل ایجاد کریدور ارتباطی برای خط لوله از محل پروژه به اسکله و نیز چگونگی تامین سوخت مورد نیاز و ایجاد مخازن ذخیره خوراک و محصول در اسکله شهید بهشتی چابهار نیز مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی برای آن ارائه شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان این جلسه بر ضرورت ایجاد هماهنگی و مشارکت بین سازمان منطقه آزاد چابهار و نهادهای استانی بویژه استانداری سیستان و بلوچستان برای تسهیل ایجاد امکانات لازم در زمینه توسعه قطب سوم پتروشیمی تاکید کرد.

تصاویر مرتبط با خبر

بنر مناسبتی

آخرین اخبار شرکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

[html_block id="258"]