استاندار: ساخت واحدهای پتروشیمی جایگاه ملی سیستان و بلوچستان را ارتقا می‌دهد

استاندار: ساخت واحدهای پتروشیمی جایگاه ملی سیستان و بلوچستان را ارتقا می‌دهد

www.mokran.ir/?p=3400

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ساخت واحدهای بزرگ پتروشیمی در چابهار و ایرانشهر ضمن ارتقای جایگاه و شخصیت ملی و فرامنطقه ای این استان؛ تکامل استقلال سیاسی و اقتصادی کشور را در پی دارد.

به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز پنجشنبه در آیین کلنگ زنی واحد تولید بدر شرق متانول در شهرک پتروشیمی نگین مکران در منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار افزود: اگر امروز از راه اندازی ۱۷ واحد پتروشیمی سخن گفته می شود واقعیت دارد و این اقدام تنها به پتروشیمی محدود نمی شود بلکه رویش بهاری در همه بخش ها برای تامین نیروی انسانی و زیرساخت های مختلف استان آغاز شده است.

به گفته وی، پتروشیمی نقش بهار را برای یک منطقه دارد چرا که تحرک، پوپایی، توسعه صنعتی و اقتصادی و نهایتا عدالت اجتماعی و رفاه را برای مردمان این دیار به همراه خواهد داشت.

استاندار سیستان بلوچستان با اشاره به آماده نبودن زیرساخت های مختلف تصریح کرد: وقتی سخن از تولید ۲۵ میلیون محصول در سال گفته می شود باید به سمت ایجاد بندر ۸۵ میلیون تنی و راه آهن، فرودگاه و دیگر زیرساخت های مورد نیاز باشیم.

وی با اشاره به دغدغه های زیست محیطی مردم منطقه در خصوص این واحدهای پتروشیمی گفت: با توجه به همه دغدغه های مردمی باید تصریح کرد هیچ عمرانی نمی تواند بی ضرر باشد اما باید همه فعالیت ها در چارچوب همه اصول و الزامات قانونی انجام شود.

به گفته هاشمی، تنها راه نجات استان ایجاد چرخه فعالیت های بزرگ صنعتی و اقتصادی است ، بر همین اساس بوسه باید زد بر دست کسانیکه در این استان نقش پیشاهنگی را عهده دار شده اند.

وی تاکید کرد: توسعه با جهش انفجاری در ساخت شخصیت ملی و آزادی انسانی و امید را به دنبال دارد، هر قطعه ای که در این صنعت بکارگرفته می شود بطور طبیعی انسان های بسیاری را مشغول بکار می کند.

وی با بیان اینکه جوانان بسیاری امروز در استان در مسیر چه کنم باقی مانده اند و جویای کار هستند تصریح کرد: امروز را باید روز نجات نامید ، چراکه انسانهایی که کمترین توجه به حقوق انسانی آنها نمی شده است امروز می توانند در پیشروترین و پرسودترین صنعت دنیا یعنی پتروشیمی بکار گرفته شوند.

استاندار با اشاره به نگرانی بیان شده از سوی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوعات زیست محیطی تصریح کرد: راجع به محیط زیست هیچ دغدغه ای نیست ، محیط زیست با رویکرد ویژه ۹۳ و ۹۴ در دستان باکفایت اهلش قرار گرفته و آنها نیز ناظر بر همه فرایندها خواهند بود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در بحث بکارگیری نیروی انسانی در این صنایع و واحدهای پتروشمی باید اولویت به جذب نیروی انسانی بومی داده شود و مقرر شده است که متولیان این واحدها اقدامات لازم برای آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر را در دستور کار قرار دهند.

موثقی‌نیا مدیرعامل شرکت توسعه نگین مکران نیز در این مراسم گفت: واحد تولیدی متانول بدر شرق با سرمایه گذاری ساتا با ظرفیت یک میلیون و ۶۰۰هزار تن در سال و با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون یورو و دقیقا شبیه متانون مرجان در عسلویه راه اندازی خواهد شد.

نماینده مردم چابهار ، نیکشهر ، قصرقند و نیکشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم کلنگ زنی با اشاره به اینکه من کارشناس محیط زیست و پتروشیمی نیستم گفت: در سال همدلی و همزبانی فعالیت های اقتصادی نیازمند شفاف سازی است و متاسفانه مردم ما هنوز در خصوص موضوعات زیست محیطی این پروژه ها احساس غربت و ضرر می کنند.

یعقوب جدگال با بیان اینکه منابع انسانی سرمایه بزرگ هر جامعه ای هستند افزود: همه مسوولان این واحدهای تولیدی باید خود را در آبادانی شهرستان سهیم بدانند.

وی همچنین برای جلب مشارکت مردم در این پروژه ها و رفع نگرانی ها خواستار آماده شدن شرایط برای خرید سهام این شرکت ها توسط مردم منطقه شد.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گویی کوتاه با خبرنگاران با اظهار خوشبختی از آغاز عملیات اجرایی یکی از واحدهای بزرگ پتروشیمی در منطقه گفت: در سال ۱۳۹۴ و با همت و تعامل مردم و مسوولان برای تحقق عینی و عملی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه سواحل مکران گام های عملی شدت خواهد یافت.

حامد علی مبارکی افزود: در همه فعالیت های مدیریتی و اجرایی در این منطقه و استان تحقق همدلی و همزمانی دولت و ملت در راس امور خواهد بود چراکه دست یابی به توسعه اقتصادی خود زمینه ساز تحقق استقلال یافتن کشور در دیگر امور خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ساخت و راه اندازی دو مجتمع بزرگ پتروشیمی در چابهار و ایرانشهر از مصوبات سفر فروردین ماه سال گذشته رییس جمهوری و هیات دولت به سیستان و بلوچستان است.

تصاویر مرتبط با خبر

بنر مناسبتی

آخرین اخبار شرکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

[html_block id="258"]