بزرگترین قرارداد گازی سیستان و بلوچستان با حضور وزیر نفت امضا می‌شود

بزرگترین قرارداد گازی سیستان و بلوچستان با حضور وزیر نفت امضا می‌شود

www.mokran.ir/?p=3433

بزرگترین قرارداد گازی سیستان و بلوچستان فردا/دوشنبه/ با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت و معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در زاهدان امضا می شود.

به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران روز یکشنبه در این باره گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای سیستان و بلوچستان شامل ۲۶۰ کیلومتر خط لوله ۳۶ اینچ منشعب از کیلومتر ۸۳۹ خط لوله هفتم سراسری از ایرانشهر به سمت زاهدان از فردا آغاز می شود.
حسن منتظر تربتی تصریح کرد: این پروژه شامل هفت ایستگاه شیر بین راهی، پنج ایستگاه حفاظت کاتدیک، یک ایستگاه فرستنده و یک ایستگاه کنترل فشار و سیستم مخابراتی است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه بالغ بر ۳۰۰ هزار خانوار شهری و روستایی در زاهدان، چابهار، خاش و زابل از نعمت گاز برخوردار می شوند.
وی خاطر نشان کرد: از این خط انتقال گاز علاوه بر گازرسانی به مناطق مسکونی برای گازرسانی به نیروگاه های حرارتی و بخاری ایرانشهر، زاهدان، چابهار و صنایع موجود این استان نیز استفاده خواهد شد.
وی افزود: هزینه اجرای این طرح ۱.۸ میلیارد دلار است.
مدیر عامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اظهار داشت: شرکت ملی گاز ایران از اواخر سال ۸۴ طرح انتقال گاز به مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور از طریق خط هفتم سراسری را در دستور قرار داده است.
وی گفت: پیش از این، خط انتقالی به طول ۹۰۷ کیلومتر و قطر ۵۶ اینچ از عسلویه به ایرانشهر اجرا شده و به زودی نیز عملیات اجرایی خط انتقال گاز از ایرانشهر به سمت زاهدان و دیگر شهرهای این استان آغاز می شود.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز روز گذشته در چهارمین نشست شورای حفاظت از منابع آب استان در زاهدان گفت: تا دو روز آینده بزرگترین قرارداد گازرسانی این استان امضا می شود.
علی اوسط هاشمی اظهار داشت: در سفر دو روز آینده بیژن زنگنه وزیر نفت به این استان بزرگترین قرارداد گاز رسانی به سیستان و بلوچستان نهایی می شود.
وی افزود: اعتباری که برای گازرسانی به سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده معادل اعتبار عمرانی چند ساله این استان است.
این در حالی است که اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در سفر هفته گذشته خود به منطقه سیستان، بر لزوم گازرسانی به شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد و از حق برابر استفاده مردم این منطقه از نعمت نفت نسبت به سایر نقاط کشور سخن گفت.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران وزیر نفت صبح فردا وارد زاهدان شده و در مراسم ویژه ای پس از امضای قرارداد، کلنگ آغاز عملیات اجرایی طرح را در سه راهی زاهدان – میرجاوه به زمین زده و عصر همان روز نیز زاهدان را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.
استان سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور تنها استانی است که از نعمت شبکه گازرسانی بی بهره مانده است و دولت تدبیر و امید با عنایت ویژه به این استان مردم را از نعمت گاز بهره مند خواهد کرد.

تصاویر مرتبط با خبر

بنر مناسبتی

آخرین اخبار شرکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

[html_block id="258"]