مدیرعامل آب نیروی مکران خبر داد: استفاده ۷۰ درصدی از نیروهای بومی

مدیرعامل آب نیروی مکران خبر داد: استفاده ۷۰ درصدی از نیروهای بومی

www.mokran.ir/?p=3925

به گفته مجری طرح توسعه زیرساخت صنعتی پتروشیمی مکران، استفاده از آب‌گیر و آب‌شیرین‌کن، تصفیه پساب شهرک پتروشیمی و ویژگی کربن‌کپچرینگ از الزامات زیست محیطی است که در شهرک توسعه پتروشیمی نگین مکران رعایت می‌شود.

به گزارش ایسنا، رضا صدری در نشستی گفت: بخش یوتیلیتی، تامین‌کننده آب، برق، گاز و سیستم تصفیه پساب است؛ برای اینکه واحدهای پتروشیمی فقط بر تولید متمرکز باشند و زیرساخت‌ها توسط ما در اختیارشان قرار گیرد.

وی ادامه داد: فلسفه وجودی شهرک پتروشیمی مکران، بحث توسعه است؛ برای اینکه منطقه مکران توسط صنعت پتروشیمی توسعه پیدا کند و ما از تامین و آموزش نیروی کارگری تا تامین آب و برق را از اول ایجاد کردیم. اولویت شهرک توسعه پایدار بوده هم از نظر آموزش‌ نیرو و هم رعایت حداکثری الزامات زیست‌محیطی.

مجری طرح یوتیلیتی پتروشیمی مکران با بیان اینکه این شهرک از حریم دریا دور است، افزود: این موضوع هزینه‌های زیادی برای ما ایجاد کرده اما سیاست بر این بوده که برای جلوگیری از آلودگی دریا و آسیب نزدن به بحث توریستی، خارج از محدوده دریا ایجاد شود. همچنین الزامات زیست محیطی ما شامل آب‌گیر و آب‌شیرین‌کن از نظر تکنولوژی در دنیا کم‌نظیر است.

صدری درباره سیستم تصفیه پساب شهرک پتروشیمی توضیح داد: شهرک پتروشیمی ۲۵ کیلومتر از دریا فاصله دارد ‌ کل پساب‌ها و آنچه در سیستم تولید دفع می‌شود، در اینجا تصفیه می‌شود و این سیستم در کشور کم‌نظیر است. انواع روش‌های تصفیه پساب وجود دارد و هیچ مایعی از ‌پتروشیمی به طبیعت بازنمی‌گردد. صنعت پتروشیمی همچنین ویژگی کربن‌کپچرینگ را دارد.

وی اظهار کرد: ما در شهرک پتروشیمی مکران به مساحت ۱۲۰۰ کیلومتر، به ۱۱ هزار و ۵۰۰ نیروی مستقیم در فاز اول نیاز داریم و ۷۰ درصد نیروها هم از افراد بومی انتخاب می‌شوند.

مجری طرح یوتیلیتی پتروشیمی مکران خاطرنشان کرد: در پتروشیمی مکران، ۸.۵ میلیون تن ظرفیت تولید در فاز اول پیش‌بینی شده که عمدتا هدف صادراتی هستند. عمده هدف بازار صادرات پتروشیمی جنوب شرق آسیاست و پتروشیمی مکران نسبت به عسلویه، ۱۲۰۰ کیلومتر به چین و هند نزدیک‌تر است؛ همچنین بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است که با پذیرش کشتی‌های پهن‌پیکر، ظرفیت بیشتری دارد.

صدری با بیان اینکه سال ۱۳۹۴ کلنگ‌زنی شهرک پتروشمی بوده، افزود: از سال ۱۳۹۹ عملا بخش صنعتی شهرک پتروشیمی آغاز به کار کرد. سرمایه‌گذاری مجموعه‌ها حدود ۸۰۰ میلیون دلار بوده است.

تصاویر مرتبط با خبر

بنر مناسبتی

آخرین اخبار شرکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

[html_block id="258"]