وزارتخانه‌های دفاع و نفت قرارداد ساخت خط لوله انتقال گاز امضا کردند

وزارتخانه‌های دفاع و نفت قرارداد ساخت خط لوله انتقال گاز امضا کردند

www.mokran.ir/?p=3436

وزارتخانه‌های نفت و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قرارداد ۲۴۵ میلیون یورویی ساخت خط لوله انتقال گاز ایرانشهر به چابهار را امضا کردند.
به گزارش خبرنگار تابناک، قرارداد ساخت خط انتقال گاز ایرانشهر – چابهار، روز دوشنبه از سوی «حسن منتظر تربتی» مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی گاز و «نیکزاد قاسمپور» مدیرعامل خط انتقال گاز مکران با حضور «بیژن زنگنه» وزیر نفت و امیر حاتمی وزیر دفاع در محل همایش‌های وزارت نفت به امضا رسید.این خط لوله ۵۶ اینچی به طول ۲۹۰ کیلومتر و به ارزش ۲۴۵ میلیون یورو ساخته می‌شود.قرارداد ساخت و اجرای خط انتقال گاز ایرانشهر به چابهار با انشعاب از خط هفتم سراسری انجام می‌شود.
هدف از امضای این قرارداد، احداث خط انتقال گاز با هدف گازرسانی به صنایع و جمعیت خانگی چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان و اجرایی شدن صادرات گاز ایران به عمان است.
زنگنه: پایانه جدید نفتی جاسک در ساحل دریای عمان ساخته می‌شود

وزیر نفت، منطقه مکران را دارای اهمیت راهبردی دانست و گفت: با توجه به موقعیت جاسک در این منطقه قرار است پایانه صادرات نفت جاسک در ساحل دریای عمان ساخته شود.
«بیژن زنگنه» در مراسم امضای قرارداد ساخت خط لوله گاز ایرانشهر – چابهار، از ساخت واحدهای پتروشیمی در بخش شرقی مکران (منطقه چابهار و کنارک) خبر داد و افزود: این خط لوله در مدت ۲ سال از ایرانشهر به چابهار ساخته خواهد شد.
زنگنه، این قرارداد را برای صنعت نفت و منطقه مکران بسیار مهم دانست و افزود: گازرسانی به سیستان و بلوچستان که از پارسال آغاز شده، برای وزارت نفت اهمیت بسیار زیادی دارد و امسال نیز ادامه می‌یابد.وی درباره منابع مالی ساخت این خط لوله نیز گفت: منابع این طرح نزدیک ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که از سوی شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح تامین می‌شود.وزیر نفت یادآورشد: این قرارداد، بزرگترین پروژه بین وزارت نفت و بخش ارتش (وزارت دفاع) است.وزیر نفت گفت: پس از خرید شرکت مرسک از سوی توتال، توسعه لایه‌ نفتی پارس جنوبی را به این شرکت نمی‌دهیم.
«بیژن زنگنه» در حاشیه مراسم ساخت خط لوله گاز ایران در جمع خبرنگاران افزود: با شرکت مرسک دانمارک برای توسعه لایه نفتی پارس جنوبی مذاکره‌های خوبی انجام شد و به مراحل آخر رسیده بودیم اما توتال فرانسه اقدام به خرید این شرکت کرد.وی ادامه داد: تولید روزانه این میدان ۲۰ هزار بشکه در روز است.زنگنه یادآورشد: تاکنون برای مذاکره درباره توسعه لایه‌ نفتی پارس جنوبی درخواست داده‌ایم، اما پیشنهاد جدی دریافت نکرده‌ایم.
وی درباره ساخت خط لوله صادرات گاز به پاکستان نیز گفت: این کشور تاکنون بهانه‌هایی در تاخیر اجرای این طرح را مطرح کرده که قابل قبول نیست.
زنگنه درباره قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد بی‌نیز گفت: با هندی‌ها به توافق رسیدیم که گاز ترش را در ساحل تحویل بگیریم.وی درباره تصمیم ترامپ درباره برجام در ۲۲ اردیبهشت ماه گفت: بگذارید ببینیم چه می‌شود؛ همه تلاش خود را برای این که ترامپ نتواند به ایران ضربه بزند به کار میگیریم و گزینه‌ای را کنار نمی‌گذاریم.

تصاویر مرتبط با خبر

بنر مناسبتی

آخرین اخبار شرکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

[html_block id="258"]