تاکید مشاور رییس‌جمهور بر فعالیت همزمان تاسیسات در شهرک پتروشیمی مکران

تاکید مشاور رییس‌جمهور بر فعالیت همزمان تاسیسات در شهرک پتروشیمی مکران

www.mokran.ir/?p=3412

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی پتروشیمی مکران، اکبر ترکان روز سه شنبه در بازدید از شهرک پتروشیمی در حال ساخت در پیکره هشت منطقه آزاد چابهار، به ارزیابی چگونگی فعالیت ها و چالش های احتمالی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه هاب سوم پتروشیمی کشور قرار است در چابهار راه اندازی شود تصریح کرد: زیرساخت ها، کریدورها و کانال های انتقال مواد اولیه و محصولات به اسکله ها باید از هم اکنون جانمایی و طراحی شود و همزمان با اجرای فعالیت های اولیه تاسیسات و آماده سازی شهرک، اقدامات لازم در این زمینه نیز آغاز شود.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به برخی نگرانی ها پیرامون خطرات زیست محیطی ناشی از ساخت کارخانه های پتروشیمی تصریح کرد: آلودگی های صنایع پتروشیمی از پالایشگاه ها کمتر است.

وی افزود: فعالیت های پتروشیمی باید مطابق با استانداردها و همچنین کسب مجوزهای قانونی زیست محیطی انجام شود و در این فعالیت ها باید سلامت محیط زندگی آدمی و تامین حداقل استانداردها در نظر گرفته شود.

ترکان در پاسخ به درخواست مدیریت شهرک های پتروشیمی برای اختصاص ۶۰۰هکتار زمین علاوه بر ۱۱۰۰ هکتار فعلی تصریح کرد: به شرط کسب مجوزهای زیست محیطی و موافقت های مورد نیاز اختصاص این مقدار زمین نیز از سوی منطقه آزاد چابهار بلامانع است.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین در خصوص تعیین تکلیف میدان تیر نیروهای مسلح در محدوده زمین های واگذاری ‘دلتا ۲۱’ خاطر نشان کرد: این مساله با هماهنگی و هم افزایی نیروهای مسلح به نحو مطلوبی قابل حل است و می توان میدان تیر را از مکان فعلی به جایی دیگر منتقل کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار به برخی از نگرانی های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: شرط اول هر توسعه و پیشرفتی لحاظ کردن حداقل حقوق اولیه آدمی از جمله محیط زندگی و زیست سالم است و نباید به بهانه فعالیت اقتصادی آب و هوای مردم را آلوده و محل اسکان آنان را غیرقابل سکونت کرد.

‘ علی اوسط هاشمی ‘ با بیان تجربه های مشابه در دیگر نقاط کشور که فعالیت های پتروشیمی باعث آلایندگی شهرها شده است تاکید کرد: باید فعالیت ها در حوزه پتروشیمی با کسب مجوزهای قانونی و زیست محیطی انجام تا نگرانی ناشی از این نوع فعالیت ها برطرف شود.

وی همچنین با اشاره به نزدیکی شهرک پتروشیمی در حال ساخت به شهر چابهار و فاصله کم ۲۵ کیلومتری آن تاکید کرد: برای ایجاد کریدورها و کانال های ارتباطی از محل پتروشیمی تا اسکله شهید بهشتی مطمئنا تعارض های مالکیتی وجود دارد که هزینه های آن از هم اینک باید برآورد شود.

مدیر اجرایی شهرک پتروشیمی چابهار با اشاره به اینکه هم اینک حدود ۴۵۰ نفر برای آماده سازی زمین و محوطه شهرک در حال کار هستند، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه حدود ۱۰ میلیارد دلار برای راه اندازی شهرک پتروشیمی چابهار سرمایه گذاری خواهد شد.

مشاور عالی رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی روز سه شنبه به منظور بازدید از طرح ها و برنامه های منطقه آزاد چابهار به این بندر سفر کرده است.

تصاویر مرتبط با خبر

بنر مناسبتی

آخرین اخبار شرکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --

[html_block id="258"]